top of page
  • Obrázek autoraRadek Viktor Haštaba

Jak správně telefonovat - Tip 1: Autenticitou k úspěchu

Aktualizováno: 29. 10. 2020

Vítejte v prvním článku, mého seriálu o akvizičním telefonování, jehož účelem je inspirovat a případně i pomoct, těm z vás, kteří tuto “oblíbenou:-)“ problematiku řešíte. Také bych raději někdy vlezl do ringu, než zvedl telefon a navolával schůzky:-), ale již to dělám přes 20 let, takže už se u mě riziko infarktu miokardu při téhle činnosti celkem slušně snížilo:-)...


Když půjdu k věci, tak na mém posledním školení, si účastníci svorně a společně vyhodnotili, že to co nejvíc při Cold Callech funguje je AUTENTICITA. A nejen, že si funkčnost AUTENTICITY vyhodnotili, ale po celou dobu workshopu si to i ověřovali při telefonování v praxi - proč?


  • Když vám někdo zavolá tónem „AUTOMATU“ , když před tím se ještě z opravdového automatu ozve:“Za chvíli budete spojeni…“:“ Dobrý deeen, tady je Květoslava Vomáčková, firma „Prosperitas consulting“, jak by se vám líbilo snížení vašich nákladů na elektřinu? Pokud nám pošlete, vaše aktuální vyúčtování propočítáme vám úsporu - tak coo, zkusíme too?“ Já nevím jak vy, ale mě se takový způsob nelíbí, opakuje se skoro 2x měsíčně a nevyvolává ve mně dobré emoce. Co ve vás?


  • Automatů, i „lidských neosobních automatů“ ať už z call center, nebo akvizičních obchodníků, kteří nabízejí rutinním způsobem, který vyvolává negativní emoce, máme pravděpodobně všichni dost - proto je třeba vystoupit z řady, odlišit se a k tomu právě AUTENTICITA velmi dobře slouží.


  • V případě, že jsme NORMÁLNĚ PŘIROZENÍ, a jsme na telefonát a firmu, do které voláme, dobře koncepčně připravení, často ani nepotřebujeme žádný speciální Call Script, protože prostě normálně řekneme, proč voláme, to znamená - máme k tomu dobrý důvod a řekneme si prostě o schůzku. Co myslím, koncepční přípravou? Je to základní soubor informací o firmě kam voláme a případně příprava rámcového řešení, které si pro firmu vytipujeme a už tímto přístupem můžeme být výjimeční, což nás výrazně přiblíží ke schůzce. Téma koncepční přípravy, rozeberu v jednom z mých dalších, následujících článků.


  • Když dám příklad: „Dobrý den. Jmenuji se Radek Haštaba, jsem lektor a business expert a specializuji se na akviziční navolávání v praxi. Volám Vám proto, že jsem si v sekci kariéra našel, že hledáte obchodníka, který by měl mimo jiné realizovat i 20 cold callů týdně, no a v právě v tom bych vám mohl v rámci vašeho obchodního týmu pomoct. Rád bych se s Vámi proto krátce sešel. Hodí se vám to tento, nebo příští týden?...“ S pomocí dobré přípravy, tudíž zjištění informací na téma produktu či potřeby firmy kam volám a tím, že dává smysl co úplně PŘIROZENĚ říkám se tímto způsobem na schůzku často dostávám.

Takže ještě jednou, na závěr zopakuji důvod, proč jsem vlastně sepsal tento článek – AUTENTICITA byla vyhodnocena účastníky mých Workshopů, jako nejúčinnější taktika k úspěšnému navolání obchodní schůzky, proto jí doporučuji i vám, či vašemu obchodnímu týmu. Přeji Vám hodně zdaru a štěstí v obchodním navolávání schůzek a těším se, že se virtuálně setkáme u dalších tipů a článků na téma Cold Calling:-).


86 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page