top of page
Obrázek autoraRadek Viktor Haštaba

7 tipů na to, jak správně telefonovat

Aktualizováno: 30. 10. 2020


7 skvělých tipů na to, jak správně telefonovat, pokud chceme být úspěšní při navolávání schůzek
Jak správně telefonovat

Aktuálně jsme ve specifických „koronavirových“ podmínkách, nicméně ty jednou pominou a dle mého názoru je dobré je plně využít k přípravám na období po.


Osobně tedy využívám čas naplno, aktualizuji co mohu aktualizovat, chystám nové produkty a také píši inspirativní články. Tento je se zaměřením na mé téma - tedy Akvizice nových zákazníků navoláváním schůzek, které se může po ukončení omezení v souvislosti s „koronou“ hodit.


Shrnuji několik jednoduchých tipů a pravidel, jak správně telefonovat při navolávání schůzek s novými potenciálními klienty:



Komplexně se na navolávání schůzek připravte


  • Dobře se na „volací den“ vyspěte a nalaďte se - budete mít víc energie a lepší psychiku – odmítnutí se vás tak nedotkne a budete stabilnější


  • Obecně platí - zjistěte si všechny informace, které můžete při Cold Callingu potřebovat


Připravte si a pečlivě vytipujte akviziční seznam, ať se pak při volání nezdržujete a můžete udržovat kontinuální flow - je to i v tom si zjistit o firmě ty informace, které pak můžete v telefonátu požít


  • Např.:“Díval jsem se do územního plánu a vím, že budete stavět nový sklad, z toho usuzuji, že se Vám může hodit náš logistický software, protože uřídit to bude výzva.“


  • Zjistit si takovou informaci není legrace, ale nejenom z mých zkušeností se stane to, že ten kdo vás v tu chvíli poslouchá na druhé straně, Vás začne brát jinak, než každého druhého volajícího.



Seznam je potřeba dělat s návazností na vytipovanou skupinu vašich zákazníků - položte si otázku, komu se náš, produkt hodí?


Důsledně si promyslete a vytvořte pro potenciálního zákazníka dobrý důvod Vašeho telefonátu - zkrátka normálně, lidsky vysvětlete, proč voláte. Na nic si nehrajte, a buďte přirození.


  • Např.: „Volám proto, že produkt jsme aplikovali v podobně zaměřené firmě, jako je ta vaše a prodej se jim na základě toho zvedl o 18% za 3 měsíce.“ a podobně… (samozřejmě je třeba toto tvrzení mít doložitelné, formou reference či případové studie)

Neotálejte a jednoduše požádejte o schůzku - počkejte na reakci a podle toho navažte dál:


  • Varianta ANO: Výborně máte schůzku, zjistěte si údaje – adresu, e-mail, přímý telefon a podobně, cca do 2 dnů po telefonátu pošlete konfirmační e-mail a požádejte o potvrzení - udržujete tak kontinuální komunikaci, tím paměťovou stopu včetně profesionality


  • Varianta NE: – klient řekne například:“ Teď nemám čas pošlete mi nabídku, já se na to podívám a dám Vám vědět!“ - zkuste například jednu z variantních odpovědí: “Nezlobte se, nabídka by byla obecná, protože nevím co ve vašem případě přesně potřebujete, bylo by to neprofesionální a také ztráta času pro obě strany, jak asi chápete. Děláme toho hodně, řekněte mi prosím okruhy co by Vás zajímaly - ty vám zpracuji a pošlu a pojďme si následně zavolat za 14 dní ohledně toho co Vám z návrhu zarezonuje." Domluvme si konkrétní termín a čas telefonátu.“ Je mnoho variant jak reagovat a „zůstat tak ve hře…“:-)


  • Potenciální klient většinou souhlasí, a když zavoláte v daný termín, návrh většinou přečtený nemá:-), což je většinou jistou výhodou pro další komunikaci. Z mé vlastní zkušenosti z tohoto postupu schůzka většinou je:-)

Mé poslední doporučení je - buďte důslední v komunikaci, autentičtí a v pohodě


Potřebujete naučit svůj obchodní tým, jak správně telefonovat? Chcete, aby navolávání schůzek ve vaší firmě bylo úspěšnější?

Podívejte se na stráku o mým kurzech akvizice nových zákazníků navoláváním schůzek, které organizuji pro firemní obchodní týmy i jednotilvce.

223 zobrazení0 komentářů

Comments


bottom of page