top of page
  • Obrázek autoraRadek Viktor Haštaba

Anatomie fenomenálního obchodního úspěchu / Cold Calls jako zásadní Obchodní dovednost

Vím zní to trochu přehnaně, nicméně slova někdy opravdu rozhodují a úspěchu, proto slovo fenomenální rád používám.

Posuďte sami.


V 2 polovině října a na začátku listopadu to znamená za necelé 3 týdny se mi podařilo podepsat smlouvy se 2 velkými, řetězcovými klienty.


To pro klienta pro kterého pracuju jako externí akvizitor znamená v příštím roce obrat v řádech jednotek milionů korun, pokud se test pilotního prodeje vydaří, budou to v dalších letech desítky milionů korun.


To já nazývám fenomenálním úspěchem. Ať už je to z pohledu krátké doby za kterou se mi toto podařilo a nebo z pohledu přínosu, který to bude v budoucnu pro mého klienta mít.

Jaká tedy byla anatomie celého procesu co se odehrálo a co za tím stojí? Pojďme se na to zpětně podívat:


Vnitřní stav - já jsem si téměř jistý, že vnitřní stav je tím největším pilířem a podhoubím ze kterého úspěch vzešel a to v podobě klidu, absence strachu a tudíž možnost vstupu inspirace


Koncept který dává smysl - vymysleli jsme v týmu koncept o kterém když jsem mluvil s nákupčími tak se všemi rezonoval a na žádném z nich jsem nepozoroval, že by ho nezaujal. Měl dobrou cílovou skupinu unikátnost a byl aktuální


Vytipování potenciálních klientů - dobře jsme vytipovali cílovou skupinou a vytvořil jsem akviziční seznam


Zvedl jsem zadek a šel jsem do akce – kromě zadku jsem zvedl telefon😊 a pomocí Cold Callů jsem se dostal na schůzky - dostat se na schůzky není jednoduché, je jasné že času je málo - a právě to vyžadovalo umění dobrého vnitřního nastavení v klidu a komunikačních dovedností


Příprava na jednání - těch jednání bylo ve skutečnosti samozřejmě podstatně víc, nicméně statisticky z toho vypadly 2 úspěšně uzavřené smlouvy i to je za mě super. Nejenom že jsem si o firmách a lidech se kterým jsem jednal zjistil vše, co zjistit šlo, navštívil jsem prodejny, nechal udělat vizualizaci našeho zboží přímo v jejich prostorech ale šel jsem i dál….


Vizualizace – vizualizoval jsem si průběhy jednání v barvách, se všemi emocemi a hlavně s prospěchem, který naše spolupráce našemu potenciálnímu partnerovi, ale i nám jako firmě přinese. Udělal jsem to, jak nejlépe jsem uměl, tak aby obraz i pocity zúčastněných byly co nejvíc reálné a mohl jsem je hluboce procítit a ano použil jsem techniky práce s hladinou Alfa (mozkové vlny o frekvenci 7 – 14Hz)


Naladění – večer před jednáním, znova vizualizace, ráno meditace, běh cvičení a naladění do nadcházejícího dne - jak ráno vstanu, takový mám celý den – v autě imaginární rozhovor s protějškem – vnitřní klid, síla, stabilita…


Obchodní schůzka – přirozený rozhovor, poslouchám protějšek, ptám se, smějeme se, užíváme si to, jasně říkám co je mou představou a proč. Protějšku to dává smysl a dává mi zelenou i když v telefonu pochyboval, jestli to bude průchozí


Konfirmace - posílám soupis toho na čem jsme se dohodli a na oplátku dostávám formuláře smluv, které máme podepsat, abychom se mohli připravit a zahájit pilotní prodej

Ať už uvedený výsledek způsobilo cokoliv z výše uvedeného, je to jedno, protože pozitivní výsledek prostě přišel a ať už koncepční příprava, vizualizace, či cokoliv jiného toto jen podpořilo. Možná důležitější než výsledek je proces a týmová práce…



Zdroje:

Jose Silva – Silveova metoda ovládání vědomí

Vlastní zkušenost





13 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page