top of page

Obchod je "Mozaika" sestávající se z mnoha "kamínků"

  • Obrázek autora: Radek Viktor Haštaba
    Radek Viktor Haštaba
  • 24. 3. 2023
  • Minut čtení: 2


Abychom obchod plně vytěžili je třeba, abychom si byli vědomi všech jeho segmentů, „kamínků mozaiky“, ze kterých se obchod skládá, krystalicky si je vyjasnili, na každou takovou fázi se připravili a nakonec ji efektivně zrealizovali.


Pojďme se na jednotlivé fáze podívat a plně si je zvědomit:


# 1 Vytipování vhodných zákazníků, které chcete oslovit

- Zahrnuje sestavení relevantního akvizičního seznamu a je to jedna z nejzdlouhavějších fází, tady měníte kontakty na kvalifikované leady


#2 Volba vhodného typu oslovení

- Každá situace vyžaduje odlišný přístup, volba toho „pravého“ je důležitá

o Telefonát...

o telefonát + e-mail..

o e-mail + telefonát:-)

o e-mail 1 + e-mail 2 + telefonát:-)...

o ???:-)


#3 Příprava na první oslovení

- Všechny fáze jsou důležité, ale o této to platí dvojnásob, pokud se dobře nepřipravíte – neuděláte dobrý první dojem = nezaujmete a neposunete se dál


#4 První oslovení

- Tady jdeme do konkrétní akce, to je interakce s potenciálním, zákazníkem

- Zejména těsně před ní velmi záleží na mentálním rozpoložení, doporučuji věnujte se mu, pozorujte ho a pokud není optimální, vědomě na něm zapracujte :-)


#5 Příprava na první schůzku

- Fáze 4 byla úspěšná, zaujali jste a máte šanci vytvořit podhoubí pro prvotní dohodu, někdy ji i uzavřít, je třeba jít při přípravě do větší hloubky


#6 První schůzka s novým potenciálním klientem a její vedení

- Je to o prvním dojmu a sympatii, navázání počátečních vláken vztahu, také o projevené profesionalitě a zaujetí protějšku to má svá pravidla a budete-li je mít na zřeteli zvýší to vaše šance k úspěšnému pokračování


#7 Po první schůzce jsme zaujali, následuje vedení celého obchodního případu

- Délka obchodního cyklu se dle produktu a zákazníka liší – někdy uzavřeme okamžitě, ale někdy jsou to měsíce, nebo roky, po tuto dobu je třeba obezřetně jednat a každým krokem jít promyšleně k cíli = podpisu smlouvy


#8 Následuje rozvoj spolupráce se získaným zákazníkem Key Account Management / Account Management

 
 
 

Comments


bottom of page