top of page
  • Obrázek autoraRadek Viktor Haštaba

Jak účinně školit obchodní týmy a zvýšit tak jejich výkon?

Aktualizováno: 2. 3. 2023

Tak dokážete reálně v praxi pousnout obchodní tým z pohledu výsledků z bodu A do bodu B. - Zde cituji referenční vyjádření jednoho z odškolených klientů:


Workshop "cold calls" pro tým čtyř akvizitorů hodnotím velmi pozitivně.


Během čtyř setkání (jeden den teorie a tři půldny cold calling) se Radkovi podařilo předat své know-how našim akvizitorům a výrazně je namotivovat pro další volání.


Zvláště oceňuji individuální přístup ke každému účastníkovi na základě jeho osobnosti. Týmový cold calling pod vedením Radka názorně prezentoval techniky volání s reálnými klienty.


Je prokazatelné, že po absolvování Radkova workshopu vzrostl počet dovolaných schůzek u našeho týmu o 20%.


Nevyčíslitelné je nadšení, které Radek v našem týmu vyvolal. Po celou dobu spolupráce bylo jednání s Radkem velmi konstruktivní a efektivní. Jeho jednoznačným zájmem byl posun nejen jednotlivce, ale i celého týmu.


Na závěr bych rád velmi poděkoval za celou spolupráci! Považuju jí za velmi přínosnou.


S pozdravem


Martin

--

Martin Valenta Head of Sales James Cook Languages s.r.o. Web: www.jcl.cz



Faktem je, že lidé obchodě obecně, kromě výjimek a nováčků v oboru se školit prostě nechtějí (má zkušenost z praxe)

Kolegyně ze školící agentury mi řekla:

“Nechtěla bych se po 10. letech praxe v obchodě školit na obchodní dovednosti. Jak jste to udělal, že máte s posledním obchodním týmem takový výsledek?“


Tady je pár „triků“ jak účinně školit a posunovat obchodní týmy ve výsledcích kupředu:


1. Školení a spolupráci dobře s vedením týmu či firmy připravte

- Dobře vydefinujte cíl a zadání

- Udělejte si diagnostiku v týmu a vpravte se do problematiky firmy

- Školení připravte na míru

- Vyžadujte relevantní přípravu

- Zajistěte si komunikaci s vedoucím manažerem zodpovídajícím za průběh školení


2. FORMA, doporučuji – volte formu zásadně WORKSHOP

- Lidi musí být do práce plně zapojení vyjadřovat se k problematice, projevovat se, makat / až na výjimky se z pohledu psychologie se lidé rádi vyjadřují a komunikují své názory druhým

- Mějte školení podle toho tedy postaveno a podporujte aktivitu


3. PRAXE, zařazujte co nejméně teorie a co nejvíc PRAXE

- Co nejméně teoretických „řečí“, při teorii volte formu konkrétních příkladů z praxe

- Například volejte PRAKTICKY ve skupině skutečným zákazníkům

- Nebo rozebírejte aktuální, konkrétní obchodní případy ve skupině, stanovujte „debrífingem“ ve skupině optimální postupy, jak je řešit


4. TÝM ZVĚDOMUJTE A VYHOĎTE HO Z KONCEPTU

- Přišel jsem na to, že pokud se dělá standard školení (účastník sedí a poslaouchá) – není tam, myslí na to, aby to přežil, co musí udělat, co bude dělat až dorazí domů

- Udělejte osvětu - vysvětlete, že to bude jiné a co bude následovat

- Následně pojmenujte, to jak se účastníci na to tváří - neuvěřitelně účinná záležitost…

- Pak skutkově naplňte to, co jste popsali a VYHOĎTE SKUPINU Z KONCEPTU – fyzickým cvičením (já používám jednoduché cviky z bojových umění)

- Plně saturovaným dýcháním ( Pozor! Testoval jsem co si mohu dovolit a co už je moc – o tom někdy příště…, ale jistě zvládnete něco připravit sami.)

- Dojde k tomu, přeměníte účastníkům vnímání, vyčistíte jim hlavy, zenergizujete je a otevřete je k přijímání všeho co bude následovat






19 zobrazení0 komentářů

Commentaires

Les commentaires n'ont pas pu être chargés.
Il semble qu'un problème technique est survenu. Veuillez essayer de vous reconnecter ou d'actualiser la page.
bottom of page